تبلیغات
khabarhay jazab - تغذیه ضد پیری، افسانه تا واقعیت؟
khabarhay jazab
lahazate zendegi ba vojoode talkhi ha hamishe zibast

تغذیه ضد پیری، افسانه تا واقعیت؟

نوشته شده در تاریخ : پنجشنبه 14 مرداد 1389   03:47 ب.ظ

http://www.pix2pix.org/my_unzip/12329087813.jpg

شاید شما هم یکی از افرادی هستید که به دنبال راهکارهایی برای به تعویق انداختن روند پیر شدن تان هستید و بسیار علاقه مند هستید که  سلامت و زیبایی جوانی خود را  برای مدت طولانی تری حفظ نمایید. بر همین اساس در تبلیغات رسانه ای شما نیز شاهد آن هستید که افرادی ادعای ارائه رژیم ضد پیری را می نمایند. واقعیت آنست که افزایش سن و پیر شدن یک پدیده طبیعی غیر قابل اجتناب است که از نشانه های آن عبارتند از: افزایش چین و چروک های صورت، کاهش هوشیاری ذهنی و منطقی، ضعیف شدن عملکرد ارگان های حسی، ابتلا به بیماری هایی نظیر: بیماری های قلبی، فشار خون، دیابت، آرتریت و از جمله عوارض ظاهری افزایش سن می توان افزایش چین و چروک های پوست و سفید شدن مو ها و ... را نام برد. هیچ کس دوست ندارد پیر شود و مسن به نظر برسد و احساس پیر بودن را داشته باشد ولی پیر شدن نیز حقیقتی از زندگی است.

هرچند غیر ممکن است که بتوان برای همیشه جوان باقی ماند، اما از طرف دیگر با کمک یک رژیم غذایی و الگوی زندگی سالم می توانیم نیروی جسمانی و شادابی خود را بهتر حفظ نماییم. اصلاح رژیم غذایی تان می تواند طول عمر شما را افزایش دهد و باعث شود نسبت به سن جسمانی تان جوان تر و سالم تر به نظر برسید. یک رژیم غذایی سالم می تواند به شما کمک کند تا بر روند پیری غلبه نمایید و آن را کندتر کنید. حفظ زیبایی جوانی فقط با مصرف انواع کرم های ضد پیری میسر نمی شود بلکه تغذیه سالم و ورزش نقش های بسیاری مهمی را در حفظ سلامت جوانی بازی می نمایند .

جزء اصلی یک رژیم غذایی حفظ جوانی مصرف آنتی اکسیدانها هستند . غذاهای غنی از آنتی اکسیدانها شما را در برابر طیف وسیعی از بیماری ها محافظت کرده و روند پیری شما را به تعویق می اندازند. آنتی اکسیدانها شما را از ابتلا به بیماری هایی نظیر: سرطان، آلزایمر، بیماری های قلبی و افزایش فشار خون و... نیزمحافظت می نمایند. آنتی اکسیدانها قادرند روند پیری را به تعویق بیندازند. برخی از مهم ترین اقلام غذایی غنی از آنتی اکسیدانها عبارتند از: توتها، کلم، اسفناج، چای سبز، سیر و گوجه فرنگی.

در بخش زیر برخی از راهکارهایی تغذیه ای برای به تعویق انداختن پیری را ارائه گردیده است که شما را در جهت آنچه که باید بخورید راهنمایی می نمایند:

    * مصرف چربی و شکر خود را محدود نمایید. نشان داده شده است که مصرف بی رویه مواد قندی علاوه بر افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماریهای متابولیک وابسته می تواند پیری زودرس را در پوست ایجاد نماید.

    * از منابع غذایی غنی از ویتامین و مواد معدنی به میزان مکفی بهره ببرید و علاوه بر آن می توانید از مصرف دوز ملایمی مکمل های چندگانه  ویتامین ها و مواد معدنی نیز بهره ببرید. البته مسلم است که قبل از مصرف هر نوع مکملی باید با پزشک معالجتان مشورت کنید . از پزشک معالجتان بپرسید که آیا صلاح می داند مقداری آنتی اکسیدان اضافی استفاده نمایید برای مثال مکمل ویتامین ای ( به میزان 100 IU).

    * بر مصرف انواع اقلام غذایی مفید نظیر: انواع میوه ها، سبزیجات ، غلات کامل، حبوبات، شیر و محصولات لبنی عاری از چربی، گوشت لخم بدون چربی و به ویژه مصرف ماهی توجه و تاکید داشته باشید.

    * آب و مایعات فراوان بنوشید. در طی روز در حدود 8 لیوان آب و مایعات مصرف نمایید ، مایعات و آب کافی به خروج و شستشوی سموم بدنتان کمک خواهد نمود.

    * بر مصرف انواع کربوهیدرات های پیچیده و سبوس دار تاکید داشته باشید. و مصرف انواع نانها و غلات سبوس دار را به مصرف انواع کربوهیدرات های ساده سریع الهضم مانند: برنج، آرد سفید، نان تهیه شده از آرد سفید ، پاستا و... ترجیح دهید .

    * از مصرف بیش از حد انواع سبزیجات ریشه ای و نشاسته ای  مانند سیب زمینی و هویج و... اجتناب کنید چرا که آنها نیز می توانند منجر به عدم تعادل قند خون گردند و مصرف بیش از حد آنها نیز می تواند اضافه وزن را به همراه داشته باشد.

    * انواع سبزیجات رنگی که محتوای آنتی اکسیدانی بالایی دارند را انتخاب نمایید برای مثال : کلم، اسفناج،  گوجه فرنگی و...

    * مصرف میوه تازه را به آبمیوه به ویژه آبمیوه های صنعتی که حاوی شکر بالاتری می باشند ترجیح دهید.

    * ورزش ، پیاده روی و فعالیت بدنی کافی را در الگوی زندگی روزانه خود بگنجانید. لزوما لازم نیست ورزش حرفه ای را تجربه نمایید بلکه پیاده وری روزانه نیز در این زمینه در صورت تداوم مفید می باشد.

    * از مصرف غذاهای سرخ کرده و فرآوری شده و غذاهای آماده و فست فود اجتناب نمایید. سعی کنید غذاهای سالم تری که در طبخ آنها از چربی های اشباع کمتری به کار رفته است را مصرف نمایید.

    * در انتخاب مواد پروتئینی تنوع پروتئینهای حیوانی و گیاهی را در نظر داشته باشید. از طرف دیگر در انتخاب پروتئینهای حیوانی علاوه بر گوشت قرمز از انواع گوشتهای سفید استفاده نمایید.

    * هفته ای 2 بار ماهی و محصولات دریایی که حاوی چربی های غیر اشباع مفید هستند را مصرف نمایید.

    * چربی های دریافتی خود را از طریق مصرف انواع چربی های سالم مثل : مغزها، چربی ماهی ، روغن زیتون و... دریافت بنمایید و از مصرف انواع لبنیات پر چرب و گوشت های قرمز پر چرب نمایید.



نوشته شده توسط:farid yari
نظرات() 



feet problems
دوشنبه 27 شهریور 1396 04:58 ق.ظ
I think this is one of the so much vital info for me.
And i'm happy studying your article. However want to observation on few common things,
The web site style is perfect, the articles is in reality
great : D. Good process, cheers
What causes the heels of your feet to burn?
سه شنبه 3 مرداد 1396 09:41 ب.ظ
Fine way of describing, and pleasant post to obtain data about my presentation subject matter, which
i am going to present in university.
BHW
جمعه 25 فروردین 1396 09:45 ب.ظ
Hello there, just became aware of your blog through Google, and found that it's truly informative.
I'm going to watch out for brussels. I will appreciate if you continue
this in future. A lot of people will be benefited from your writing.
Cheers!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

آخرین پستها

عکسهایی از جزیره مائوئی زیباترین جزیره جهان دوشنبه 15 آبان 1391
10 نابغه برتر جهان شنبه 13 آبان 1391
طراحی بسیار واقعی و زیبا با مداد پنجشنبه 11 آبان 1391
تک عکسهای زیبا از هنرمندان ایرانی‌ چهارشنبه 26 مهر 1391
کدام شخصیت‌ها برای ازدواج به درد هم می‌خورند؟ شنبه 22 مهر 1391
خالکوبی های شگفت انگیز 3 بعدی جمعه 21 مهر 1391
تکرار عکسهای خاطره انگیز کودکی و جوانی پنجشنبه 20 مهر 1391
نقش زیبایی ظاهری در پایداری یک ازدواج! دوشنبه 17 مهر 1391
نقاشی های 3 بعدی زیبا و دیدنی یکشنبه 16 مهر 1391
آیا معنی زیبای ماه های ایرانی را می دانید؟! شنبه 15 مهر 1391
گران ترین هتل های ایران را بشناسید جمعه 14 مهر 1391
۱۰ تا از ابر خودروهای نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۲ پنجشنبه 13 مهر 1391
7 عادت غذایی غلط که باید آنها را ترک کنید چهارشنبه 5 مهر 1391
معروفترین خلافکاران اعدام شده در تاریخ ایران شنبه 1 مهر 1391
جملات الهام بخش برای زندگی جمعه 31 شهریور 1391
۹ نکته زندگی که منجر به خوشبختی می‌شود یکشنبه 26 شهریور 1391
تابلوهای ممنوعه زنان در ایران امروز جمعه 24 شهریور 1391
رموز موفقیت - آنتونی رابینز سه شنبه 14 شهریور 1391
10 وضعیت خطرناک برای انتخاب همسر شنبه 17 تیر 1391
جملات الهام بخش برای زندگی سه شنبه 16 خرداد 1391
10 اختراع درخشان سال 2011 چهارشنبه 7 دی 1390
bahale چهارشنبه 7 دی 1390
ضایعترین خواننده های ایرانی – حتما ببینید ( آخر خنده ) پنجشنبه 17 آذر 1390
عکسهای عروسی اندی با شینی جمعه 4 آذر 1390
بغل کردن به صورت شرعی میسر شد !! + عکس یکشنبه 8 آبان 1390
رکورد شکنی کوتاه ترین مانتو توسط یک دختر ایرانی + عکس دوشنبه 2 آبان 1390
عکسهای زیبا از بیتا بیگی بازیگر سریال سقوط آزاد پنجشنبه 28 مهر 1390
عکس لو رفته الناز شاکردوست! یکشنبه 24 مهر 1390
ستایش خانوم خودتی ؟!! چهارشنبه 20 مهر 1390
تصاویری از یک سرویس بهداشتی متفاوت! شنبه 2 مهر 1390
لیست آخرین پستها